沉迷于海

黑森林,海岸洞穴,北极光下劈啪作响的火光与暖意。
Memory - Barbra Streisand

原来出自猫。

古水:

*miracle of the voice*(声乐之魅) 之
「Memory」

        许多年前,当音乐剧《猫》于我所在的城市如火如荼上演之时,我却正徘徊于自己人生的一个转折点,是继续默默无闻地为别人编制梦想,抑或勇敢开辟自己事业的新篇章......记得那是暮春的一个夜晚,辉煌的大剧院灯光照亮了城市的夜空,却暗淡了我彷徨的心胸。刚结束手头客户工作的我显然已错过了这部经典音乐剧的最后一场巡演,拖着疲惫的身躯,怀着丝丝的遗憾,鬼使神差般踱过弥漫着橙色灯光的大道,耳机里传出的是最爱的唱段--Memory,望着周围人行道上渐渐退去的人流与喧闹,此刻内心却已是如波涛般汹涌翻滚。入夜的凉意已然难企胸中的失意,然每一盏街灯却似乎都在以他微弱的亮光暖慰我的心灵,教我忘却忧伤,策我独立坚强,使我领悟在黑暗的尽头终有白日的曙光,待到光明降临,此际的黑暗与孤独亦将成为回忆......

Midnight Not a sound from the pavement
Has the moon lost her memory
She is smiling alone
In the lamplight
The withered leaves collect at my feet
And the wind begins to moan
Memory all alone in the moonlight
I can dream at the old days
Life was beautiful then
I remember the time I knew what happiness was
Let the memory live again
Every street lamp seems to beat
A fatalistic warning

Someone mutters and the street lamp sputters
and Soon it will be morning
Daylight I must wait for the sunrise
I must think of a new life and I mustn't give in
When the dawn comes Tonight will be a memory too
And a new day will begin
Burnt out ends of smoky days
The stale court smell of morning
A street lamp dies Another night is over
Another day is dawning
Touch me
It is so easy to leave me
All alone with the memory
Of my days in the sun
If you'll touch me
You'll understand what happiness is
Look a new day has begun

        多年后的我,品尝着成功带来的喜悦与甜蜜,曾经患得患失的那个我早已远去,默默回想过去,一切荣辱沉浮而今皆似浮云掠过眼前,寂寂沉于心底,所有的辛酸愁苦都已化作嘴角那一涡幸福的笑靥......

曲目:音乐剧《猫》中Grizabella的独白唱段「Memory」
作曲:安德鲁·劳埃德·韦伯(Andrew Lloyd Webber)
作词:崔弗·农恩(Trevor Nunn)
演唱:芭芭拉·史翠珊(Barbra Streisand)

评论

热度(189)